Statcounter

maandag 15 januari 2018

Woensdag 5 juli: Hoi An

Om 8.00 uur stonden we fris en fruitig naast ons bed om het ontbijtbuffet te gaan verkennen. Het was heel erg uitgebreid, maar niet alles was even vers. Tijdens het ontbijt hebben we ons vermaakt met het tafereel direct naast ons terras. Een man probeerde gaten in de weg te ontstoppen om er palen in te kunnen zetten die 's avonds een fietsenstalling markeren. Hij werd er nogal nat van.


Overdag hebben we lekker door de oude stad gedwaald. We bekeken wat oude huizen en tempels en liepen wat winkels in. Maarten kocht voor 40.000 dong (€1,50) een nieuwe pet. We kwamen ook bij een zijdespinnerij. Zo leuk om dat proces te kunnen zien. De stof zag er ook prachtig uit. We waren ook erg onder de indruk van wat er in de werkplaats gebeurde. Er werden daar borduurwerken van foto’s gemaakt. Het werd gewoon op het oog gedaan. Echt zo knap!























We hebben inmiddels de Hoi An Roastery ontdekt. Dit zijn koffiezaakjes waar ze ook koffiebonen verkopen. Ze zijn gezellig en er hangt een relaxte sfeer. En volgens Maarten is de koffie er erg goed. Er zitten er een heleboel in Hoi An. Ik haalde Maarten over een egg coffeete bestellen omdat ik daar zo nieuwsgierig naar was. Hij vond het niet lekker, maar verrassend genoeg vond ik die egg coffee dus wel erg lekker. Ik heb het later nog eens besteld, maar toen vond ik de koffiesmaak te overheersend, maar deze vond ik heerlijk. Lekker romig en zoet.


We lunchten bij Morning glory (aanrader), bekeken de (kleine) tentoonstelling van fotograaf Reahn en gingen nog even zwemmen in het hotel. Het is nog steeds bloedheet, zoals je aan Maarten zijn zweethoofd wel kan zien.





Maarten had voor 350.000 dong (€12,50) een massage van 1,5 uur geregeld en ik wilde naar de kapper. In de straat van het hotel zat een klein en rommelig kapperszaakje waarvan de kapster geen Engels sprak. Met een paar Engelse woordjes en veel gebaren kwamen we eruit. Ze heeft me voor 100.000 dong (€3,50) uitstekend geknipt. Ik liep nog even over de nightmarket, maar kon niet echt iets vinden. Toen het weer begon te regenen ben ik teruggelopen naar het hotel. Terwijl ik een mojito dronk op het terrras kwam Maarten weer terug. We liepen langs het water, aten een bahn mi en dronken nog een cocktail op een terrasje, die daar overigens veel beter zijn dan in het hotel. Terwijl we terugliepen kochten we pinda’s bij een straatverkoopster (erg lekker vers) en een Thaise banana pancake (niet zo lekker als in Thailand)


Om 9 uur gingen we terug naar hotel.  We moesten vroeg naar bed voor de excursie van morgen. Om 4.45 uur worden we nl opgehaald voor een fotoworkshop bij een vissersplek. Maarten wil ook nog graag een keer gaan vissen met netten op de rivier, maar de communicatie met de visser verloopt nogal moeizaam. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten